1. Etusivu
  2. Ohjeita rekrytointiin
  3. Työnantajamielikuva

Työnantajamielikuva

Työnantajamielikuva tarkoittaa yrityksen brändiä työnantajana. Siinä missä työnhakijoiden tulee vakuuttaa yritys siitä, miksi juuri heidät tulisi palkata, niin myös yritysten tulee saada työnhakijat kiinnostumaan juuri heidän työpaikastaan kilpailijan sijaan. Tietyillä aloilla käydään kovaa kilpailua osaavista ammattilaisista ja juuri yrityksen brändi työnantajana voi olla ratkaisevassa asemassa oikean tekijän löytämisessä. Työnantajamielikuvasta on hyvä olla tietoinen ja sen kehitys kannattaa ottaa huomioon yrityksen strategisessa suunnittelussa, sillä kaikki yritykseen liittyvä viestintä ja informaatio vaikuttavat siihen, millaisena työnantajana nykyiset ja tulevat työntekijät pitävät yritystä. Tältä sivulta löydät artikkeleita aiheesta ja vinkkejä siitä, miten yrityksesi voi kehittää brändiään työnantajana.